STUDYING THE PERFORMANCE CHARACTERISTICS OF COMMON RAIL DIESEL ENGINE BY BUILDING A MEAN VALUE ENGINE MODEL

Thứ hai - 22/10/2018 23:05
Bài báotrình bày kết quả xây dựng mô hình trung bình (Mean Value Engine Model, MVEM) của động cơdiesel thế hệ mới trong phần mềm Matlab/Simulink với các thông số đầu vào chính được xác địnhbằng thực nghiệm trên bệ thử và sử dụng phương pháp bình phương tối thiểu. Mô hình MVEMnày được dùng để khảo sát đặc tính tăng tốc của xe Huyndai Starex.
The performance characteristics of engine are the most important input data in simulating vehicle dynamics. Building the performance of new generation diesel engines (using Common Rail fuel injection system with a variable geometry turbocharger and exhaust gas recirculation,…) is more difficult and complex than traditional diesel engines. This paper presents results building the Mean Value Engine Model (MVEM) of new generation diesel engine in Matlab/Simulink with input data defined by measuring on testing stand and using weighted least-squares optimization. This MVEM is used in model simulating accleration performance of Hyundai Starex Vehicle.

Tác giả bài viết: Vũ Thành Trung

Tổng số điểm của bài viết là: 5 trong 1 đánh giá

Xếp hạng: 5 - 1 phiếu bầu
Click để đánh giá bài viết
Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây